søndag 18. april 2010

Vi er kremen av den norske befolkning


Ut fra det som det blir argumentert med fra Myndighetene må vi være mye mer værdt en resten av norges befolkning vi som fly HG og PG.
Siden det ikke er forsvarlig å ha oss i lufta da en ikke kan fly søk og redningsoppdrag.

”Informasjonsavdelingen i Luftfartstilsynet opplyser at de anser det som ikke forsvarlig å ha VFR-trafikk igang når man samtidig ikke har mulighet til å fly søk- og redningsoppdrag!”

Så vidt meg bekjent har det ikke gått noe varsel ut til de store massene av norges befolkning som går tur på bein og på ski, med minst like stor fare for å ”tulle seg bort”.. Men det er vel ikke så farlig med dem da... Og hva skal man smøre med når man går på vulkanaske....ikke klister i hvert fall ..da tror jeg man fort vil trenge et redingshelikopter .

Og hva egentlig med biltrafikken...Det kan være seg at det har gått ut melding om at alle traffikanter må kjøre pent så det ikke oppstår farlige situasjoner som kan føre til så alvorlige ulykker at man trenger rask transport (redingshelikopter ) Men da har jeg i hvert fall ikke fått det med meg ...Så kanskje tar jeg sjangsen på en biltur...Men det er jo ganske farlig da..

I forhandlinger dukker det opp et uttrykk som heter ” å møte seg sjøl i døra”... Og det må vel være en god beskrivelse av dette med vårt forbud mot å fly for de ikke kan fly søk og redning...samtidig står det at det gis dispensasjon for netopp dette..

Trodde ikke jeg var forferdelig dum, men enten er jeg det eller så er det noen som møter seg sjøl i døra her....og jeg holder en knapp på det siste.

Og hva med de som ...slik som meg ikke leser aviser ..og kanskje til å med har hatt et PC – krasj...slik at de ikke kommer på nett.. Hvordan skal de straffes for noe som er like uskyldig som å gå seg en skitur.

I en alder av 51 år har jeg opplevd mye dumt og uten å ha anaysert alt jeg har vært borti må dette være en god kandidat til det dummeste som noensinne er sagt og gjort... Ellers er det vel som alltid hos store deler av den norske befolkning....
De har ikke peiling på hva vi driver med....men det burde vel luftfartstilsynet vite...Men de er vel misunnelige på oss og friheten vår til å fly uten en haug med formaliteter ...så får ikke de lov så skal vel ikke vi heller....men da får de være såpass voksne at de forbyr alt som medfører ”like stor eller større risiko”...Og da blir det nok mange som må sitte inne å drikke kaffe i dag....Og kjenner jeg folket rett er det nok noen som driver med mer risikobetonte ting innendørs enn det vi driver med.

Det skulle ta seg ut om en ”gamling” skulle ha seg litt og ble såpass ivrig at pumpa streiket så han måtte ha luftambulanse for å redde liv 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar