lørdag 10. april 2010

Frya Hafjell og finværet fortsetter


Thor og Thomas hadde vært i Heidal i går å sjekket snøen som det var nok av så vi hadde bestemt oss for Frya....Ble nok allikevel litt lang i maska da Stein Are kunne rapportere fine bobler inn og lite vind i dalen...På frya var vinden helt "mongo"...bak...side..inn og så andre sida og så bak...Ble egentlig overrasket da jeg kom ut i lufta og den var rolig og fin...


Tok startbobla opp i 17-1800m og tok litt bilder og film....Det ble fatisk ganske mange...og vimset hit og dit og sank og la ikke merke til at de andre stakk på tur..en etter en..plutselig var det bare jeg og Henning igjen...Vel så får vi nå stikke etter...Hadde jo mistet en del høyde men var midt mellom sykluser og hadde lite løft...Pytt vi stikker allikevel ...mot Masta...Der ver det vel ikke all verden men litt ble det nå...begynte så skli da jeg fikk se Thor ute i dalen i brukbart løft..men langt unna..Malibuen er nok god men som kjent ikke noe monster til å skli så var nokk bare et par hundre meter over dalbunn da jeg entret bobla...svak...svak...

Beit meg nå fast og toppet vel ikke ut men fikk da litt høyde så jeg kom inn nord for Branstadkampen...ga meg tid der og fikk etter et par bobler tilnærmet max..på ca 1750.. Hadde vel ca 1400m da jeg passerte Fåvang der Nils...Thor og Thomas syns det var fint å lande...sjøl fortsatt jeg nedover på svak men brukbar termikk...i all hovedsak vind fra nord

Det gikk greit helt hed til øyer der jeg fortsatt hadde nord...litt oppi...så drede det til vest litt lavere så jeg la meg inntil terrenget i tilfelle litt hanghjelp...så plutselig blir jeg spylt ned lia i rikelig med synk...Sterk rein øst som raser ned lia med meg på slep... flyr av over E6 og må dra på skikkelig med fart for å komme inn på jordet og rygget faktisk litt før jeg fikk dratt på max....Takk til Thor for henting og tur innom butikken på øyer så magan fikk sitt og ...blir sulten av å fly

Nå sitter jeg her og inntar læfse og julesylte som det også ble rikelig av i frysern...og en loggpils til...En da over forventningene igjen sjøl om det ikke engang bar til Heidal :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar