lørdag 17. april 2010

Ekspedisjon Losberget ....

Thomas meldte om bra forhold på Losberget så jeg og Thor dundret nedover med håp om store høyder og kanskje en "Harrytur" i lufta...Er ikke så langt til svenskegrensen her..Og siden vi er over midten på april tenkte vi vel ikke så mye på snø da losberget bare er drøye 200m over terrenget ellers og at der vi går fra er enda lavere. Ble nok litt mer skeptisk da Thomas ringte å sa vi skulle stikke innom Hiacen etter "feltspade og tau ".. Thomas hadde "byttet" til seg en Chevrolet 4 WD for anledningen med piggdekk og sjåfør... Da jeg og Thor kom litt oppi lia ble snøen dypere og dypere og veien var "rund" så faren for å gli ut var så absolutt til stede med sommerdekk...bratt er det og Etter siste avkjøring mot "snuplassen" som var endestasjon sto Chevroleten fast med buken nede på snøen Vi koblet på tau så jeg dro ham løs 2-3 ganger mens han "stanget" seg gjennom 30-40 cm med snø med skare som jeg kunne gå på i toppen. Vi kom nå opp til slutt og begynte å bære opp selene først...Nå datt jeg gjennom skaren for hvert andre skritt i opp til 60 cm snø...Ikke f..... Det ble til at Thomas og Thor gikk opp for å sjekke...Det tok sine tre kvarter opp...og en drøy halvtime ned igjen...Så da en ny time ventet med stamping for å få opp vingen var valget for min del klart...Det ble tilskuer i dag...både jeg og Per Det kom noen skikkelige susenre men løyet litt da gutta var startklar..og det gikk opp...Max 14oom på det meste...Lite bobler til å begynne med men etterhevert noe mere..Helt på slutten hadde vinden løyet såpass at Kristian som hadde kommet etter med PG også kunne starte og fikk seg fin tur .. Men vi må nok få vei litt nærmere...synd at det så bra flysted ikke skal brukes nok bare forde det er for langt å bære .. På grunn av max størrelse 100MB pr film og noe latskap kommer ikke all filmingen her men kanskje jeg koker sammen noe seinere..


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar