søndag 26. februar 2012

Solskinnsdag på Mjøsa med kaffe og groundskimming :)

Vi hadde planlagt at vi skulle bruke dagen i dag på  Mjøsa med motor....og i går kveld ringte David å lurte på når.... og da jeg sa at jeg antagelig var på isen da han kom var han nok litt skeptisk...da han hadde tenkt å dra fra Elverum før fuggeln sto opp...

Men da David kom var jeg nesten ferdig rigga....Været var helt perfekt...men at isen var det...er vel å ta i litt....den bar tydelig preg av at det hadde ligget snø i ujavne skavler som nå hadde tint så det var uregelmessige høydeforskjeller på opptil 5-6 cm... brått og brutalt... Så er glad jeg ikke har løstenner...for de hadde nok havna på isen .   Men nok om det...Det ble noen fine turer over forholdsvis blank is..med pilkere og turgåere...lufta var vel så som så...jeg hold meg relativt lavt og der sloss nordavind og vestavind om plassen....David kuska litt høyere og der var det rolig og vestavind..

Det ble da noen fine turer og litt justering og kaffedrekking før je skulle ta siste turen etter å ha justert vingen litt bakover (opphenget framover)...akkurat da jeg skulle sette meg i setet glapp ene beinet så jeg la hånda hardt over ene bakwiren...og det var akkurat nok til at den tok borti propellen... så da blir det vel ikke mer testing før etter vi kommer att fra ferie..

Det funker fint men på litt lengre tur vil det nok være litt stort bøylepress...men etter propellhavariet henta jeg nicopresstanga og fikk bygd om bakwirene så de kunne flyttes en del framover så da er det i hvert fall klart til neste testrun...forhåpentligvis med nøytralt bøylepress :)...ble nå uansett en fin dag i sola.

En av testturene

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar