søndag 19. februar 2012

Ny start på Bjørgeberget....

 Vi har lenge gått å prata på en start på Bjørgeberget...og vi har nå så vidt prøvd men har ikke kommi i lufta på "gromplassen" på grunn av en del busker på framsia...på nordenden der vi har prøvd...er vi mye lavere og delvis i le av et par skoggrupper med solid gran....lufta der har tildels vært noget spennende... Så praten har gått at vi burde fått kontakt med grunneiern for å evt. spørre om det var mulig å få til ei avtale om felling av noen trær så vi kan få starta på utkikkspunktet der krakkene står...

Det har vært mye prat men det har liksom ikke skjedd noe og jeg og Arne har gått å værka litt ...Så i dag var det egentlig meninga at vi skulle prøve å ta kontakt...

Jeg var midt i ei "flisøkt" da Arne ringte...og vi ble vel enig om at jeg skulle prøve å ta kontakt...siden jeg kjenner noen som kjenner Ole Erik... Arne ble nok litt ivrig etterhvert for da jeg akkurat var ferdig med å vaske "utstyret"...ja flisutstyret altså... så kom Arne..Det ble en kaffekopp og litt prating..og Thomas skulle komme innom ved halv ett tida å hente startern tel Pit-Triken så ...vi fikk liksom ikke kommi i gang...

Men etter Arne hadde dratt hadde jeg litt tid så jeg ringte nå Ole Erik og hadde en grei prat med karen.. og etter å ha forklart litt hvordan vi hadde tenkt oss hele greia og presisert at det ikke skulle bygges noe rampe ble det enighet om at vi kunne ta noen busker der hvor krakkene står.. på utkikkspunktet.... og frakte veden ned på garden så fort det blir vår...
Så fort Thomas hadde dratt ringte jeg Arne og sa jeg var klar....han hadde pakka pulken med s ag og diverse utstyr...jeg med klatresele ( bratt vanskelig terreng) så da var det bare å dra oppover.... Så etter litt "fjellgjeitknoting" lå alle buskene nede... lita pause før Arne begynte å kviste å rydde opp det vi hadde felt mens jeg tråkka start og rydda en haug med kvist.... så nå er det faktisk klart.... ja det er vel fristende å si at det er klart for resten så fort jeg og Arne har tatt "jomfruturen" fra den nye starten....såpass kan vi vel påberope oss... så herder og ære og takk tas i mot i passende doser ...så kan resten komma å væra med på dugnad å rydde kvist å pynte opp så det blir helt strøkent etterhvert ...



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar