lørdag 30. april 2011

Grei dag men noe mongoluft...og Frode Halse valgte å være "tømmerhogger"

En litt spesiell dag oppi dala i dag...På nordøstlige vinder blir det ofte litt ugrei luft...og i tillegg med økende vind gjorde nok Frode det rette i dag..med PG..han tok seg tid til å begynne å rydde alternativ fryastart...for PG...skal bli moro å prøve den ...

Var innom Frya for en prat før jeg dro til Heidal.....og glad jeg dro...på Frya ble det knapt nok flyging i dag...

I Heidal derimot var det som vanlig greit å komme seg opp ...sjøl om vi ei stund trodde dagen var kjørt da det fort ble 6-7msek bakvind...

Men siste pulje kom seg ut med et nødskrik på under et minutt...4 piloter..og vi kunne skru oss greit opp ...dog i noe mongoluft til vi kom over fjellet... Tok meg god tid...og lå å speida innover fjell og daler mens jeg skrudde... Prøvde meg som vanlig på "rovskoroa" da jeg kom litt før vinstra...og i dag holdt det på å bli bøst...Hadde åpna sæla og var klar for å lande da jeg tok et siste sveip utover elva og traff bobla...skrudde greit opp og begynte delfinflyging nerover mot Frye ...i motvind...sjøl om vi hadde hatt med vind så langt...Passerte frya i god høyde...over lensmannsvangen og fikk medvind igjen nerover mot kvitfjell... Håpet vel på å kunne dra i med en langtur men rygg og skuldre værket som da jeg kom til fåvang ble jeg enig med meg selv om bare å dra så langt ned så jeg kryssa 5 mil og så opp igjen for å lande på fåvang...Lettere sagt enn gjort....trudde jeg skulle bli tullete av stig....stort sett over alt..men slik er det som regel når en vil ned...Etter noen relativt brutale manøvre med det jeg hadde igjen av krefter kunne jeg sette RS'n silkemykt ned på jordet nerafor saga på fåvang...godt fornøyd med dagen... Magne ..Øyvind og Terje ordna med bilhenting mens jeg fikk haika med en Polakk opp til frya ...får å ta en kaffe og softis men vi venta på biler...

Kjempedag karer...skulle gjærne vært med i mårå men  vek kroppen blir stiv og støl så tar en "lokal avslapningsdag"...det betyr flyging..mest sansynlig uten distanse :)...og kanskje en liten tur med båten :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar