søndag 23. januar 2011

Brøytedugnad og prøvekjøring av stripa

Så var den store dagen kommet.... dugnad skulle det bli...store ord og oppfordringer var skrevet og det var duket for en megadugnad...

Jeg ankom kroa klokka 9  og begynte så smått å kutte kjerr som stakk ut i vegen langs moloen ... Etter litt kom Kristian med "redskapen". 2. Noget grøvre fresere  enn den vi begynte med i går  og det tok ikke lange stunda før han hadde rydda parkering og bredere sving..

Så var det bare å starte nr2 og så begynte jeg og Kristian på første runde omtrent da Trond kom .og Per og Johs og Arne som begynte å håndmåke....

Etter første runde tok Trond over på fresern jeg hadde tatt første runde med ...men etter vel 1 km gikk drivreima ...Så da var det bare Kristian som fortsatt kunne kjøre på maskinellt....

Etter dugelig med håndmåking er det en kafferast ved moloen,,,Nå har både Niklas....Pål og Stein Are også dukket opp.... Vi duskuterer litt praktiske ting og linekjøring med vesle firehjulingen ATV...til Stein Are til isen blir gjennom tæla..

Løsta blir for stor og Arne rigge vingen ..jeg bolter fast vinsjen og Trond & Co begynner å dra ut lina manuellt da det øverste islaget er for tynt å kjøre på til det fryser gjennom ...det tar bare ei natt hell to nå når snøen er borte ...

Jeg satte meg i vinsjen og fikk Arne av landejorda...fin luft nede men litt vinskjæringer oppe på ca 350m på begge trekkene ..men da er vi foreløpig ferdig med brøytedugnad og stripa er prøvekjørt og funnet i orden....

Og det siste jeg ser da jeg forlater isen er et lys og ei snøbue langt bortpå stripa.....Der driver fortsatt Krisian å brøyter ........ Jeg drar til Vietnam på tirsdag men vinsjingen er nok da i gang ....mest for HG så lenge jeg er borte men så fort jeg kommer hjem ..kjører jeg en infokveld på kroa eller noe så vi får i gang alle nye.....og kanskje noen gamle som ikke har vært med på ei stund  

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar