mandag 13. desember 2010

Isen på Mjøsa og flyging fra Bangs

Bestemte meg for å sjekke isen i dag i tilfelle noen hadde lyst til å sjekk "gli"... Begynner å bli noa "maskiner" i klubben som må testes hva de er god for ..

Så fort det blir brukbart startføre stikker vi vel opp alle som kan for å teste .


Vel ute på isen etter en prat med Stein Are viste det seg at Arne var på tur opp for å sjekke om det gikk an å fly... skodda kom og gikk og det lå et lag nede på mjøsa så var litt usikkker Men ringte Arne og han kunne melde om fra en halv meter inn til vindstille...så vi ble enig om at Arne skulle prøve en skli

Isen er fra 15cm inne ved land til 12-13 midtfjords så den er trygg å god å lande på


Jeg stelte meg i båthavna for å følge med å ta noen bilder da Arne skulle krysse ...varierende med skodde og starten var borte innimellom så da Arne ringte trodde jeg at han ikke fikk starta men da sto han alt nede...skodda jeg så var mellom meg og berget over mjøsa og innved kanten var det åpent..Men han hadde ikke tatt sjangsen på å skli utover da han helt sikkert hadde blitt innpakka solid midtfjords


Kjørte nå Arne opp att og måtte frampå starten en tur...var fortsatt stille så det kunne gått an å starte men ganske tett tåke helt nede ...og i stensengdalen var det helt tett...

Litt neri lia der hadde en tankbil glidd av veien så det ble full stopp...Tåka legger seg på og gjør det såpeglatt på enkelte plasser...


Arne blir nok ganske alene på loggboka i dag vil je tru men så fort det byr seg en mulighet er jeg nok klar....her skal det glis....

Pg'en var rista og tømt for snø etter helga og måtte skyfle ut omtrent 5 liter som hadde tatt seg en tur inni...nå er det tørking så den er klar til dyst..fortest mulig :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar