søndag 19. desember 2010

Det nærmer seg jul


Yr hadde lurt oss til å tro at det ikke skulle blåse rart og nede i "kroanivå" gjorde det heller ikke det ...Så en del håpefulle hadde samlet seg på Kroa i Brumunddal for å skravle og drikke litt kaffe før vi skulle prøve oss

For det første så var det moro å se at så mange hadde funnet veien ... Vegar...Werner ...RuneB.. Trond A.. Rune K...Monika..Arne ...Thor...Jon....Maren G. og jeg og Kristian ....og sannelig dukket Ørjan opp etterhvert og... Det gjør godt å se at de en prøver å lære opp og dele flyginga med viser slik interesse....og om ikke det skulle være nok så hadde årets elever ordna så jeg og Arne fikk hvert vårt gavekort for å ta med våre bedre halvdeler ut på middag...Ble litt satt ut med en gang....slik gjør inntrykk :)

Etterhvert så dro vi nå opp og vinden var ganske sterk...var å henta vindmåler og kunne måle fra 6-12 m sek...og enkelte perioder en del fra venstre..For PG var det helt utelukket og med HG var det rett å slett grualt med treing av spiler og diverse i sterk vind...Men da de andre bestemte seg for å gå en tur ned på nordøstrampe for å få litt varme i kroppen begynte jeg å rigge opp ...i hvert fall for å få tilpassa nye muffer og divers.. Og innimellom så løya det litt så da jeg var ferdig så gikk jeg bare fram på start og trengte knapt å ta et skritt før jeg var i lufta..

Noen litt rare stig og synk områder...nesten som hull i lufta begynte det etterhvert å dabbe av så jeg vurderte å vinke ut de andre, men så kom det et par solide slag i vingen og slo det fra meg ....dette skal være kos ..i hvert fall så tidlig i flykarieren... Da jeg hadde landet roa det seg enda litt ned så jeg meldte på tlf til Arne at jeg mente det kanskje kunne gå..Werner kom seg ut men hadde ikke flydd lenge før det økte på igjen...slik er nå det så da får vi satse på senere for resten av gjengen...snart er det jul og fridager for mange av oss så det skulle være rart om vi ikke fikk til noe...nå har Mathisen også ordna så vi kan vinsje på lillehammer hvis vi vil så muligheter finns det nok av...




Vi får bare håpe at værgudene er med oss så vi kanskje får oss noen flyturer i jula og .. Yr innrømmer at de spår for kaldt på langtidsvarsel pga en feil i systemene...Det sier vi ja takk til å håper på mildt fint vær i jula og gjerne litt vind..så vi får drøyd turene litt



Uansett blir det vel en trumtur i jula...begynner å bli en del snø på start så litt tråkking med ski og truger er snart på sin plass

Enn så lenge En riktig God Jul :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar