onsdag 19. oktober 2011

UP-Summit XC 2

Hadde egentlig hatt full nok dag på jobb..men da det gjelder flyging finner man alltid litt overskudd........ Skjønte vel egentlig at det var skliturføre men ble med opp da Geir og Arne skulle "hente bil" eller fly alt etter hva slags føre det var...

Nå skal det sies at det var side og nesten bak da vi kom opp så lysta var ikke overveldende...Heller ikke da det begynte å stå svakt inn var jeg overvettes ivrig etter en sklitur men så Geir et par ganger ymta på om jeg hadde lyst til å prøve hans nye Summit XC2 så tok som vanlig lysta overhånd...

Litt uvanlig med så liten vinge som er godt og vel en størrelse for liten ..så hadde et par tilfeller som vingen skjøt for langt frampå...og med såpass lite trøkk avbrøt jeg ..

Kom meg nå etterhvert i lufta og vingen kjentes grei ut...Gikk ganske fort siden jeg burde hatt en del kvadrat større vinge...og dermed også handlingen...men så bra som den kjentes må det fortsatt være i bøtter og spann om man passer i vingen...Utrolig god respons og god gli.. La inn ører og de kom ut igjen av seg selv...på en 2'er vinge...det må sies å være bra ...Skulle jeg trekke fram noe negativt så må det være at man fort kan overkorrigere hvis man begir seg ut i sterk turbulens før man blir skikkelig godt kjent med vingen...kunne også konstatere at det gled bra langs bakken  før utsteiling... Riktignok bare en kort tur å vurdere på men den får absolutt stjerner i boka....Har flydd UP for mange år siden og det lignet ikke i det hele tatt på det jeg husket fra før

Så hvis man bare blir kjent med vingen trur jeg det er en knallvige :)
  Gratulerer med nytt leketøy Geir :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar