søndag 23. oktober 2011

4X M4 + litt til


M4 klubben
 Både yr og ready hadde meldt vind i bøtter og spann... tidlig på morran var det en del dis så flere ganger jeg kikka mot bangs var det nesten umulig å se noe...syns je skimta at pølsa hang rett ner men det kunne jo ikke stemme...slik som det blåste hjemme...
Geo og Øyvind
Så da er det bare en ting å gjøra..dra å sjekke...så jeg og Arne avtalte 10 på landing...da jeg kom bort var alt Arne ...Geo og Thor Arne på plass....og Trond like rundt hjørne....og på vei opp ringte Øyvind og like etter vi kom opp så ringte Tormod...så vi ble nå en liten gjeng....Ozone godt representert ..og serlig M4  (4 stk ) 

Geo
 Men vi kunne konstatere at vinden ikke var til stede ..og det vesle som var...90 grader side...delvis bak og begynte nesten å lure på om dagen var kjørt .... Så begynte det å stå svakt inn...ca 1 m sek..og Trond har som vanlig litt "mark" både her og der så han la ut for å ta en "sklitur"... Kom seg i lufte på en ikke alt for god start og ingen reagerte på at det ikke gikk opp...Så Thor Arne like etterpå...med en helt eksemplarisk start ...fikk bra  høyde og mista lite på tur bortover...sjøl om han kanskje lå litt langt ut.
Arne og Øyvind
 Har vel litt "mark" her og der sjøl også så starta like etter... tok indre ruta og det bar brukbart...så til min store forferdelse at det ikke var en eneste bevegelse på gratishaugen og trodde vel at det skulle bli landinga ganske fort...Men det løfta ...veeeeeeldig lite men dog litt....etter ei stund begynte det å bli litt bedre men ikke kjempebra...Da kom Geo og vi kunne kruse rundt ca i høyde med toppen på gratishaugen og litt lavere ..Enda litt senere kom først Øyvind og så Arne ut i hver sin M4... etter litt kom en liten down periode og kalde fingre i alt for tynne hansker gjorde at jeg satte kursen for landing
Lav i gropa før det bar opp igjen
 Men syns det bar veldig godt for Geo bortover så glemte helt fingra som begynte å tæla og satte kursen for "erikgropa"...veldig lavt og hadde egentlig itte trua....og satsa på å lande på jordet ovafor gården..men med godt igjenknipte rumpeballer for å gjøra seg så lett som mulig bar det etterhvert opp igjen...og etter jeg hadde passert starthøyde ble etterhvert det største problemet å komme seg ned igjen...med fortsatt kalde fingre
Tormod har landa og Arne like før
På tur utover ser jeg at Trond har starta igjen og ligger å flyr sammen med Øyvind...eller rettere sagt...står på himmelen som et punktum.....å kalle det framdrift er vel å ta skikkelig i...det har begynt å skumme på Mjøsa og jeg setter kursen utover for å bli kvitt litt høyde....drøyer god uti der  og noen tror kankje jeg har tenkt å drukne meg ..men tar en siste 360 og svinger innover nye langinga på oversia og pumper meg ned...M4'n oppfører seg eksemplarisk til tross for en del ymse luft her og der,,,... Det blir litt juging og greier ( og Thor Arne måtte dra litt skjærm )  før vi drar opp for å hente biler....der er starten full av hest...10-15 støkker.. Det blir en kaffe og litt skravling før vi drar hjem.....
...fin dag :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar