søndag 20. februar 2011

Testing av Mentor II

Gjengen var som vanlig på bangs i går...i det fine været  ...Vi var vel ikke akkurat velsignet med værdens beste trekk inn på start men vi hadde da ikke bakvind hele tida i hvert fall ..

Ryggen var absolutt ikke i slag så jeg hadde egentlig slått fra meg å fly...siden start i vindstille/bakvind krever mer gass og dermed mer utsatt for belastning på ryggen.... Men så lurte Arne på om jeg ikke skulle prøve Mentor...og jeg har jo sett at der ikke er serlig vanskelig å få opp ....selv i lite vind eller bak...så da måtte vi jo prøve da ...

Og selv om noen bruker uttrykket "som natt og dag" er vel det å ta sterkt i men fra å fly en overskyet dag til en solskinnsdag er vel mer korrekt..

Den var lett å få opp...ga gode signaler om hvor jeg hadde den...svingte godt da jeg ba om det og virket som den ikke mistet så mye høyde...sjøl i en litt uforsiktig sving... Og man må jo nevne glien og ...Nesten som å fly HG faktisk...kjenner at det tar vare på energien...og da den i tillegg er tilgivende så er dette et godt redskap til de fleste med ambisjoner om litt frisk termikk og distanse uten å være værdens tøffeste av natur  :)

Om jeg skal ha Mentor???  Ja kanskje men jeg har det ikke travelt :) og gulingen etter Jon flyr fortsatt bra den og  :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar