tirsdag 25. mai 2010

Tingenes iboende........men ei bra helg læll

Sist helg var også langhelg...5 dager til ende...med drittvær... Så var det pinshelga da...litt lang og med store forhåpninger. Jeg oppdaget på torsdag kveld at jeg hadde time på sykehuset og skjønte med en gang at den beste dagen..nemlig fredag var tapt...Etter å ha jobbet litt fra morran får jeg den gode ideen å ringe å høre om det går an å få flyttet timen før på dagen..Meldingen var "ingen flytting..her er det fullt og vel så det" og etter en kort prat ble jeg nesten spurt om jeg kunne ta en time senere. Jeg var ikke vond å be å begynte å laste opp.. En Malibu...for moro...en RS for lang moro og en S for prøving og evt. salg. Dundrer oppover dalen og tenker vel egentlig ikke så mye på at detter er en bra distansedag og at kanskje flere har tenkt det samme.. Kommer på Vågå på senteret ...låst..og ser folk skrur seg opp og stikker...helvete!!!! Hiver meg inn i bilen og raser opp til start for å finne Petter i bakvind.. Først trodde jeg det bare var Stein Are og Øyvind som fløy på tur men etter å ha flydd sjøl fikk jeg nå vite at flere av "kanonene" hadde dratt på tur.. Bakvinden var seig og hadde nesten gitt opp håpet da Petter kom seg ut...såvidt over røsslyng og kratt..Tenker først å ta Malibuen men ombestemmer meg og tar RS'n for å bli litt bedre kjent med den.. Ser Petter sliter litt med å komme opp og tar det sådær makelig...så kommer Petter og en pg tilbake til start og dundrere opp i taket i ei fin boble...Jeg får fart på meg og stresser noe jævlig..og kommer meg ut...bare i en t-skjorte med litt lange armer og en tynn klimatec jakke..fyker til værs etter et par prøvelegg foran start. Skulle egentlig bare fly lokalt men siden alle er borte vil vingen liksom sørover...Tar turen over ottaplatået og finner et par bobler..ikke veldig sterke men det går opp...så får jeg et sklistrekk nesten ned til sjoa..rett ut før gnædden tar det tak..Kommer meg et stykke opp og fortsetter ...kaldt i tynne klær..får ingenting over Torgeir..og heller ikke Tigkampen...må i "rovskoroa" før det løfter igjen...er lav og det koster litt ekstra.. Sklir videre sørover og kjenner jeg er sliten...tar et par runder på harpefoss men finner liksom ikke ut av det..Kroppen er sliten og da tenker en ikke altid like klart..er neten nede på hotelltaket på Frya det det sparker til...helt mongoboble med flere kjærner...blir kastet ut flere ganger ..enda mer sliten..Bestemmer meg for å fly skyggesida for å komme ned å lande på fåvang...det virker til en viss grad men må dra på fart å ta en runde nedom sagjordet før ferden ender på jordet sør for åttekanten....softice..:) Resten av helga har vel blitt...skravling ..bilkjøring og tur og mat...Var to turer på juvass..en med normal vind men regn...og en med vind i bøtter å spann + snødrev ( se film )..Fikk oss nå en tur innover mot Leirvassbu....fin tur Og så fikk min følgesvenn og norges nydeligste vinge ny eier i helga...Øyvind Jordet har alt fått borti to timer med den og vi får tro den gir ham like mye glede å lange turer som meg... På turen hjem var vi innom heidal...og fikk nå sett regnet som lå i bøverdalen...helt overskyet..Vegar og Henning fikk seg hver sin tur...Etter å ha vurdert bakvind og svake forhold litt...rigget jeg ned...og da begynte det å snø.. Egentlig (sett bort fra fredagen) ei møkkahelg men egentlig ikke så værst allikevel

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar