mandag 17. mai 2010

Litespeed RS - mætti carbon

Har i lengre tid hatt lyst til å få litt mere carbon i vingen min slik at den ble lettere...mest for å bære...ryggen er ikke det den engang var.. Har til og med sett etter vinger utenlands...og fått Øyvind til å sjekke downunder..Så kommer det som en tilfeldighet fram på Fryacup at Vegar kanskje skal ha vingen til Arnt. Olav skulle ha den med på søndag får å se...Det ble i forbifarten nevnt at hvis ikke han skulle ha den så var jeg interessert.. Søndagen ble lokal så jeg visste vel egentlig ingenting...Men så kom det for en dag at Vegar allikevel ikke skulle ha den..

Rask telefon opp til Arnt og opp til Vågå for å evt få låst opp klubbgarasjen..men den sto nå åpen..Hadde vel egenlig tenkt å vente men etter sjøsetting av båten på torsdag (13) ble lysta for stor..Det ble en svipptur på 2x2,5time for å se på vinge.. Og den ble med hjem. Hadde nok hørt noen mente RS'n var stivere en S'n men den er jo samtidig litt mindre,så jeg tok en sjangs å ringte Arnt på kvelden å tok en pruterunde...litt senere var Arnt innehaver av litt mer penger og jeg var en uprøvd RS rikere.

Vi hadde lenge sett at muligheten for hang var tilstede på søndag 16 så vi dro opp...Her der det RS føre var kommentaren til Stein Are med det samme vi kom ned på start...buskene vaiet og vindpølsene ganske strake..Jeg begynte straks å rigge RS'n og fikk på hangloop. Imens hadde det løyet så da jeg gikk opp på rampa var det bare fin startvind...ja ja..kanskje litt mer..i nærheten av fint hang..

Startet og la meg bortover mot "gratishaugen"..strammet vingen halvt opp og var egentlig spent på hvor "stiv" den skulle være. Men det var nå ikke noe å bekymre seg over...den svingte etter min mening lettere rundt enn jeg hadde trodd..akkurat som den ville slik passelig krapt rund. Fikk prøvd meg på noen svake gråværsbobler og den klatret godt og det var vel som Xtraliten i si tid...det ble kjærlighet med en gang :)..Hadde noen hørt meg hadde de vel trodd jeg var fra vettet der jeg lå å pratet med vingen..." Vi skal nok snart på tur ja "

Etter bortimot halvanna time var jeg egentlig fornøyd og tok den vante ruta over mjøssa for å lande på kroa...dro på 80-90km/t for å teste litt gli og det var egentlig litt moro..litt spent på landing i litt rufsete forhold og noe mer enn idealvekt men den var like snill å lande som å starte og å fly.. Takk til Arnt for at han tar seg ei pause i flyginga slik at jeg fikk kjøpt meg ny kamerat..håper på mange fine turer sammen utover sommeren ;)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar