tirsdag 4. mai 2010

Avlyst Fryacup med Premieutdeling og lange distanser

I helga skulle det vært Fryacup med utdeling av premier for ligaene i 2009...

Frisitansligaen...
1 Plass Erik Bergseter
2 Plass Vegar Hansen
3 Plass Geir Markeng

Norwegian XC league.
1 Plass Olan Lien Olsen
2 Plass Erik Bergseter
3 Plass Vegar Hansen

Det ble et par premier på meg og jeg har fått med premier til resten da Olav L O ikke var sikker på om han kom oppover igjen om det blir Fryacup til helga






Så tilbake til Søndagværet :)

Været så ikke serlig bra ut så Fryacup ble avlyst...Noen tok derimot turen oppover for å sluke mil...i tilfelle været skulle bli bedre enn forventet.... Det ble flydd på fredag...ikke all verden men i timer var det vel bra sjøl om distansene uteble...

Lørdagen blåste desverre bort...og noem kunne litt på skøy rapportere om både kuer...og småbiler og 1mai motorsyklister som passerte i lufta...



Men så kom søndagen...værmeldinga så grei ut men vi var spente på hvor mye vind som lå igjen..Geir Holte ble med som sjåfør på min bil i tilfelle det hadde vært rolig nok for en PG tur før det brakte løs...Men da vi kom fram var alt Olsen brothers på plass og ver ikke helt sikre...det kom skikkelige kanonkuler innimellom...


Vi bestemte oss vel egentlig for ikke å fly men Så begyten Olsen's å rigge og vi trippen usikre rundt en stun før vi begynte å rigge vi og...Olav og Kjell Ove var ferdig først og kom seg i lufte..ikke overbevisende løft så vi far fortsatt skeptisk på om alt blåste i filler.... men etterhvert så fikk de høyde så vi kom oss i lufta vi og....egentlig litt for sent..og for min egen den kjente jeg godt at det satt igjen et par 10 milere og litt flislegging i kroppen....Da jeg atpåtil greide å bli lav på Vinstra med tilhørende kjemping ble det ikke noe serlig bedre av det....Mellom Vinstra og Harpefoss kom jeg meg opp etter mye strev og rakk akkurat å se Bjørn N rømme unna ei helvetes sky som spydde ut mengder av snø og sugde godt...Vi måtte begge fly en god omvei og havnet etterhvert på Kvitfjell...Derfra var det vel egentlig lett fram til Hafjell...men kroppen værket og på vei mot Balbergkampen brast motivasjonen totalt...snudde i god høyde og landet på jevne...Bjørn hadde landet på Tretten...kald som en pinneis...Geir M kom seg opp mellom der jeg landet og Gausdal og kunne etterhvert lande hjemme å sette pers med 135,1 KM....Gratulerer....

Olsenbrothers...som hadde ligget langt foran i sporet fikk også massiv uttelling...Olav landet på Hamar med 138.1Km og Kjell Ove landet sør for Hamar med velfortjente 141,3 Km ...som jeg tror er pers også for han..Gratulerer..

Litt surt var det at noen hadde vært å herpet både vinge og sele mens de var nordover for å hente biler... De hadde vel dratt vingen etter seg og tatt ut fallskjemen fra sele....Ramp....kunne vært artig å festet noen slike i tau bak bilen å kjørt litt offroad med dem... men vi får håpe det gikk bra med vingen...seilet kommer vel av for å sjekke for bulker ...Vi får håpe det beste Kjell Ove....fin tur var det uansett ramp eller ikke :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar