tirsdag 3. april 2012

Påsketur i dala

 HLSK på tur...Jeg ...Mona..Stein Are...Arne....og Thor Arne fylte opp Landcruisern.. med god tru på dagen ..... var først oppom Heidal...men  virkeligheten stemte ikke med meldinga...alt for mye vind og "slipte" cumuluser...så etter litt akkedering og observasjon av fugler og vindstreamere og div... ble vi enige om branstadkampen...

..Det blåste her og men siden jeg hadde meg Malibuen meldte jeg meg som "dummy"...
 Ellers har nå sammarn kommi såpass langt at det var greit å slappe av litt i nesten horisontal og :)
 Langt gras er no dritt...serlig da ei lita mutter har tatt vægen ner i vissen vegetasjon.....vanskelig å finne sjøl med mange ekstra linser ....men siden både låsesplinten og bolten var på plass og je hadde tape i bilen så vart det nå ei rå tel slutt
Kom en del sterke sykluser men starta på en grei en.... litt ymse i lufta og i etterkant av boblene slo vinden til så det nesten rygga på komfortabelt pådrag med Malibuen...altså ikke pg føre ..kom ikke så høyt til å begynne med og det ble mye ratting for lite...så da jeg  bikka 1300 bestemte jeg meg for å slippe taket...og hvis det ikke ble noe mer ....softis på 8kanten...og det ble det siste
 
...Istykkerblåst og udefinert bakover så hadde ca 1000m før fåvang...så fløy bare av høyden...eller rettere sagt sto og sank..men grei dag læll og fikk sjekka at den opererte skuldra funka helt perfekt mens den andre værker som før og enda litt til

 Godt å se at "gamlevingen" fortsatt blir brukt til nyttige ting...Trur Øyvind fikk seg en grei tur og ...vart no på godt over timen og sjøl om det blir litt jobbing så er det nå moro...
 Magne funderer over vær og føre og lager seg en rullings...itte helt overbevist i dag....
 Det sto inn på start men men ute i lufta var det nok litt mer fra høyre....flere hadde tendens til litt dreineing på starten..men det gikk fint med alle
Og Magne og resten koser seg i sola mens vi andre river og sliter med bustete termikk...fin i perioder men plutselig helt håpløs...og ofte i etterkant sto det stille og nesten rygget....så det var nok kanskje mer vind enn vi burde hatt...i hvert fall da termikken ikke hadde styringa
Så det ble en HG dag....rent for mye vind for PG men det blir da noe positivt ut av det og...alle bildene i bloggen er tatt av en PG pilot....(Stein Are)....og i mårå blir det vel "flakseberget" på den karen så får vi se hvem som ender som fotograf da :)...vi får håpe alle får en fortsatt fortreffelig påske :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar