torsdag 1. september 2011

Vi har det fint vi....

Fortsatt glade dager i Tyrkia Olu Deniz.... får legge ut bilder senere en dag..ligger på den eksterne disken på rommet...og så tar det så lang tid på ustabilt nett...

Men..også i dag var det fine forold....Starta først og var litt spent etter en strekk i leggen som jeg dro på meg i går...i vindstille..Men det funka som bare det...vært litt varierende vind...bak...inn side ...dustdevils..og på 1750 starten er jo hele starten dekt av belegningsstein så det er vanskelig å se di kommer....I går snurra de skjærmen til arne rundt til det ugjenkjennelige...gikk bra med skjærmen men linene ble en god times jobb på 3 man da vingen ikke var påkobla da den ble tatt

Men...ikke noe trøbbel i dag...som sagt ...først ut og til høyre over kammen...som vanlig helt greie bobler til å begynne med så myke som silke ...Noen av de andre tok boblene over kammen mot Hisharonhu og der var det rolig....Jeg for min del valgte den litt skarpere kammen mot patarastarten...og dermed litt skarpere bobler...Men fortsatt ganske greie...prøvde meg forbi patara flere ganger men 3000m fjelles sugde såpass med luft i dag at det var bare synk videre...

Så det ble lokal vimsing...med drøye 2500m som topp...skybas lå så vidt over 3000m fjellet men baba dag ligger jo nærmere havet så skybas der var vel på knappe 2700...men siste biten opp var preget av vindskjæringer og inversjoner som gjorde termikken knudrete og mestre.....siste biten...i hvert fall for min del... så etterhvert  satt jeg kursen utover...og da fant jeg plassen der termikken hentet lufta fra...mellom 5og 6 i synk over 60 sek... ...

Skrudde meg en gang til opp men nå hadde vinden økt på over 2400m så jeg hadde en bakkefart på 80km/t på hansoff....så da ble det landing og lunch...I morgen blir det plasking i den blå langune....går greit med en dag uten flyging og...og blir det for lite ...så kan vi jo ta både 2...3..4 og 5 turer ..men man har jo ferie..så det er ikke noe stress....som sagt bilder og film kommer med bedre nett :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar