mandag 5. september 2011

Bare Rush i dag....trodde vi

For de som har vært innom loggboka har vel fått med seg at det var litt spesiellt her nede i dag ...
1750 starten er som kjent belagt med betongsten...og dustdevils...og anna drit er vanskelig å oppdage...

Vi så jo at pølser og streamere sto mot hverandre og fra hverandre og hit og dit hele tida..og da i tillegg tandemene ikke starter...som  nærmest starter i hva som helst ... da blir man skeptisk...Men, etter et par timer med venting stilna det....før det røska løs med mongo igjen...men de rolige periodene som kunne minne om at det sto inn kom oftere og oftere...så jeg la ut....og starta etter en tandem......så det både på tandemen og kjente det godt at jeg hadde starta i le ....men det er god klaring så ikke noe problem....fikk etterhvert klamra meg fast i husbobla og sirkla oppover...syns det nappa litt ekstra innimellom men da jeg passerte 2200...slang det hit og dit som en oioi...og bare venta på at Rush'n mot formodning skulle klappe...men neida...det ble mye juling men Rushen boltra seg som en orm over hue med godt trøkk hele tida....

Kom meg etterhvert i såpass rolig luft at jeg fikk varsla Mona og Arne som hadde lagt ut om forholdene....de prøvde flere ganger på korte glufs inn men det var slettes ikke lett..... Etter ca 50min i lufta kom Mona seg ut og vi ble 2x Rush... fløy etterhvert utover havet i håp om at lufta skulle være roligere der men lufta var elektrisk over alt.... drøyt 30 km/t vind i ryggen utover fra et fjell som er skarpt som en kniv på toppen må gjøre noe med lufta...

800m over landing kommer følgende melding fra Arne..." je gir opp"..skjermen hadde balla seg rundt flere ganger og pølser og streamere sto i alle retninger ...og magan skrek sikkert etter kake :)

Omsider kommer Mona og jeg  oss ned...med massiv pumping...da det løfta godt ned på landinga....
Treffer på en av de gamle pakkegutta... som vil prøve vingen til Mona....løfter den forsiktig i lufta og det kommer et Åååååååååååååå.....nice...

Etter litt skravling havner vi i snackbaren da vi har landa for sent til lunch...som slutter 14.00..men her er det mat døgnet rundt så det gjør ingen ting.... Opp på rommet og dusje og ner å logge.... og etter ei stund dukker Arne opp...som har få flydd allikevel...

Så ble det ikke bare rush...likevel...bare nesten...

Uansett..nok en fin dag ...Thor Arne & co på båttur og veldig fornøyd....Roger'n med fin tur på baksia opp mot Patara...Jeg og Mona i midten som fikk med oss det meste av turbulenden og Arne til slutt da forholdene vistnok hadde roa seg litt....Og magan står rett ut som et trommeskinn på både de som flyr og de som slikker sol og ser på :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar