lørdag 18. juni 2011

De aller ivrigste

Siden det er så trasig med vær så må en jo bare forholde seg til det en har.... Derfor dro jeg Arne og Mona på bangs i dag ...om vi hadde trua???? Vel ...det regna før vi dro...det holdt oppe da vi planla å dra...og prata i telefon...så kom det en skvett att....

Men optimister som vi er så dro vi nå opp...Oppe på start stod det stort sett 90grader sida fra venstre og ikke uten grunn..nordre del av Brumunddal og Moelv ble nok skikkelig vaska...og noen fattige dråper fikk vi på oss vi og ..

En halv kopp med kaffe og litt venting....jeg hadde lagt ut skjærmen og syns det begynte å se nesten greit ut...så det regna mot Løten og begynte å kalkulere hvor lang tid vi hadde på oss....

Jeg sæla på og etter mye ratting kom jeg greit ut...90 grader sia er ikke å spøke med..Vel ute i lufta gikk det vel greit men ca 45 grader oppover ....fortsatte bare rett fram da det steg mer enn nok...Etter litt så roa det seg litt ner så jeg tok en sveip over start for å vise visuellt hvor vinden kom fra......Det løya enda litt og det var vel nesten startbart att..hadde bare vinden stått noenlunde inn...

Tok et sveip bortover mot nordøstrampa og det begynte straks å hyle i varioen att...satte på ny kursen utover mjøsa å så det var beksvart mot gjøvik....og et par bygeskyer som begynte å bli ganske voksne....fortsatte utover mjøsa og tok iblandt noen sveip innover att...Men så begynte det å kondensere midt i mjøsa og med ganske lav skybas syns jeg det var best å dra litt ører å komme meg ned ...Mjøsa begynte å bli ganske svart og da jeg var nesten nede var ikke framdrifta veldig stor uten speed..... og alle plasser inne på landinga løfta det....mest der det var svakt skrånende terreng....så fikk pumpa meg ned ...nede på flata...og syns egentlig det var greit å være nede.... Et kvarter etterpå økte det på så trea lå nesten flate.... og nå....ja bli ikke overrasket...nå regner det igjen...som om vi ikke har fått nok regn nå...men i mårå er vi nok klare att :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar