søndag 20. mars 2011

Vårekspedisjon til Heidal og Branstadkampen


Gjengen på rampa
 Fint vær og slik noali værmelding dro vi opp til Heidal...lite snø og sol..stille i dalen men så det blåste helt på toppen av fjellet...Etter bommen begynte det å bevege seg litt og ved fossen i søre svingen rista snøen av buskene..Oppe på rampa sto det fint inn med 2-4 msek og vi fikk nesten litt trua...Stein Are la ut og begynte å gjøre seg klar da ei litt spesiell sky dukket opp over svartkampen ....og ikke lenge etter kom vinden...sterk side



Lentic over svartkampen
 Så da gikk ferden til Branstadkampen på ringebu...fortsatt nydelig vær og også her stille nede men så vidt litt vind lenger oppe...Jeg Thor Arne og Trond var først på plass og det sto nydelig inn...svakt pg føre så vi gjorde oss klar etter litt tråkking .. Lenge siden jeg hadde flydd HG så jeg begynte å rigge Malibu etter at Thor Arne og Trond hadde bært opp vingen...snakk om service 

Øyvind og Øyvind nede på landing og hjøre av vingen min
  Så ankom resten av gjengen og Stein Are gjorde seg klar nok en gang på øvre starten...Det hadde økt på litt og begynte å bli "nok" for PG.... Virker som bare termikk var meldinga han skrek da han passerte over nedre start der vi sto.... like etter kom det et litt brått synk og etter det så det ut som Mantraen var invadert av en haug med orm og krypdyr..ene innklappet etter det andre . Vi ventet på melding etter han landet og fikk beskjed..."ikke elevforhold"...Øyvind startet og dro til værs...uten turbulens men mye vind...

Zulukongen og Trond på landing
  Det økte stadig på og jeg var overbevist om at jeg hadde gjort det rette med å rigge HG....satte på meg selen og skulle snu meg rundt.....da slo de av "vifta"...som ved et trylleslag var det knapt nok startvind...tok opp og satte ned vingen flere ganger da strimlene hang rett ned.... Jeg tenkte nå at det måtte ligge noe bølgefart lenger ut og bestemte meg for å gi gass å komme meg ut...Måtte løpe skikkelig i lite vind ...og hadde nok noen pip men det gikk stadig nedover...halvveis ned til kirka kom det et skikklig "hestespark" så det skrangla i vingen ...etter det like rolig...landa pent og pyntelig i traktorsporet og var vel overbevist om at det fortsatt finnes noe som heter "tingenes iboende faenskap"...men det kommer vel vind og løft senere

Meg i Malibuen på tur ut
 Nå kunne i hvert fall resten av gjengen starte..og det ble rolige skliturer på alle mann...kanskje ikke det vi hadde planlagt men det ble nå en fin dag læll...å så ble det "frokostbaconpølsefrastatoil" på meg og Thor Arne på turen ner att ....Totalt sett en fin dag :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar