mandag 7. juni 2010

De gamle er eldst i negativ forstand

Egentlig burde man skjønne at en begynner å dra litt på åra..og fremfor alt,lære seg til å si nei..

Har både renovert badet til datra mi...dugnad i båthavna..dugnad på bangs...hjelper en med hytte på budor..og selvfølgelig jobben...plus litt garasjetilbygg...

Det har nok blitt i meste laget for en utrent kropp som vil fly lengs mulig..Det har knakt å knåså bra i skuldrene på slutten av de litt lengre turene og her forleden bikket det helt..Nå har jeg dratt på meg betennelse i begge skuldrene og er foreløpig henvist til å fly Malibu som er noget lettere å handtere

Så da ble det Malibu i Heidal på søndag...Lørdagen hadde gått av stabelen med "flyfravær" og slektsstevne i Rasan...godt for skuldrene.. men tilbake til søndagen.. Var egentlig makaløst føre inn på rampa så sendte Per ut en tur først som skal ha noen turer så han kommer seg i gang igjen..Etterpå rant vi ut vi andre.

Litt svakt og tafatt og det gikk slett ikke fort i Heidal..men det gikk nå til topps men litt surt å se de andre skyte av sted som raketter sjøl om jeg hadde noen meter høyere..I tillegg hadde jeg greit å "snyte meg" såpass kraftig like etter start så jeg blødde friskt neseblod i tillegg... Hadde fått revet av en neoprenbilt fra muffene på styrebøyla å stappet oppi...så det gikk fint til Torgeirbobla rista den ut igjen med spraylakkering i nydelig rødt på kamera..instrumenter og det som var igjen av muffene...flyvottene som ble brukt som tørkefiller trenger ingen beskrivelse...

Som nevnt ikke veldig kraftig...mye svake snille bobler som en måtte gnu forsiktig oppover for å få noe høyde...Resultatet ble ikke alt for mye høyde innover platået innenfor Vinstra..Ved Harpefoss får jeg se Øyvind lavt skrur i ei boble litt ut for bergene og Truls synker som et bryne på vei dit, litt innenfor meg ...Jeg satser på at Malibuen er fin å lande hvorsomhels å satser på å komme over bergskrenten og evt lande ved siden av Harpefossdammen----- åpner sælan for sikkerhets skyld og kan nesten sparke i berget da jeg passerer like over...og rett inn i ei skikkelig "jukkeboble"..som heller ikke stiger veldig men det går nå opp.

Det ligger fine skyer over Fryaplatået og flyr mot de...her kommer dagens første skikkelige boble som gir 6 meter på det beste og på slutten av bobla suger det såpass at jeg må dra på litt fart...da begynner det å knake i skuldrene igjen...løpet er vel kjørt hvis en da ikke får noe gratis...setter kursen mot Strussberget sjøl om det ikke ligger noen sky der...bruker å virke læll...men ikke i dag så da satser vi på Fåvang...grei treningsetappe for såre skuldre uten å overbelaste for mye...og utpå jorde er det en bekk så jeg får vasket litt blod..

Etterhvert kommer både Øyvind og Truls å lander på samme jorde...siden alle har kjørt opp i heidal har vi et logistikkproblem så ser ingen annen utvei enn å ringe Per som har hatt utsjekkstur i heidal og landet lokalt...Han stiller opp og kjører oss og seler opp i Heidal...det er trangt men hva gjør vel det Så bærer det ned til Frya for å hente Geir ...og så opp igjen til Heidal for å hente bilen til Arnfinn som har flydd til Jømna...

Og får å sitere Trul så hopper han vel over å kjøpe imsdalsvann en periode siden vannet kan ha fått litt usmak av en T-tu...og en heller svett "slukern" :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar