lørdag 9. februar 2013

Nyvingen på plass og testet



 Etter det som kan karakteriseres som en trang fødsel var endelig vingen på plass i førsten på uka.. DHL kan sikkert være et bra selskap det...men å motta en epost over telefon...er nok ikke det de er sterkest på....Første dagen var det en som absolutt ikke hørtes norsk ut som ringte..og spurte opp igjen flere ganger..men tilslutt bekreftet at han hadde skjønt det.. noen dager gikk og ingenting kom... Så ringer det en dame ..høres norsk ut og skal igjen ha epostadressen...staver den på nytt både vanlig og på fonetisk alfabet...sjøl om hu sikkert ikke kunne det..virket i hvert fall ikke sånn....Nye dager gikk og ingenting kom...så da tenkte jeg at jeg fikk ringe sjøl siden de fort begynner å kreve leie av varer som ikke er fortollet.
 Nå fikk jeg imidlertid til svar at det gang på gang hadde fått feilmelding og tilslutt hadde sendt momsregninga i posten.. Så to dager senere kunne jeg betale regninga og få sendt kvittering på mail til rette vedkommende....Men nå var det alt blitt torsdag så hadde vel ikke de helt store forhåpningene om at vingen skulle komme. Dette var før sist helg.
 Og det stemte vel ganske bra...så regnet med at jeg skulle få en telefon på mandag...men hørte ingen ting...så ble egentlig litt blid da det lå ei lang pakke i carporten..sjøl om den var kortpakka... Men det snødde tett så fikk ikke gjort annet enn å sette i ytre vingerør å få den trygt å godt inn i trekket... Og visste at jeg hadde resten av uka med HMS revisjon og ingen mulighet til å stikke unna..


 Men å kom endelig fredagen og det ble bare vanlig dag....4 timer og så kunne jeg begynne å sjekke om alt passet uten å gjøre modifikasjoner ...og det må vel sies at her har Aeros tenkt på det meste... Hadde fått beskjed om at vingen var prøveflydd med trike og funnet i orden men var fortsatt litt forsiktig..og kjente litt på balanse og diverse før jeg ga skikkelig gass...Men den fungerte helt perfekt...God balanse...lett på handling...bedre stig faktisk også enn Malibuen ...
Men så er da også Aeros Fox T laget for trike.... tåler 190kg hoock-in slik jeg har bestilt den...
Så for den som vil ha det ferdig uten å lure på opphengspunkt...om vekten blir for stor ..om man må forsterke her og der og hvor mye så er Fox'n et perfekt alternativ.. De har også flere vinger som er beregnet og bygd for trike men da kommer Norges hittil "stae" regler inn i bildet ...Da blir det for tungt...og slik de ordlegger seg så er grensa satt på 70kg og liten vilje til søknad om disp...men som med mye annet så behøver man ikke lenger enn til Sverige...der grensa pr dags dato er 100kg...noe som for meg virker mer fornuftig...for da kan selv tyngre folk slippe å bli "diskriminert" bort fra dette alternativet .

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar