søndag 8. januar 2012

Jomfruturen på Bjørgeberget


Arne løsner linene mine fra no kvist

Hadde onnonsert at jeg kom til å gå opp en tur i dag...svak nordvest og egentlig greie forhold for å få prøvd plassen..Thor Arne hadde meldt seg på og like etter at meldinga gikk ut på 2030 ringte Arne og ville også være med å prøve...Greide av alle ting å kjøre feil så vi fikk nå en rundtur :)

Etter å ha parkert på saga og gått dit vi tar av opp i skogen møtte som vanlig en gjeng Irske ulvehunder opp...skikklig goinger...og en av døm ordentlig grov i målet ...
Vi gikk nå opp  og vel oppe hengte vi opp litt strimler her og der og det var faktisk en svak trekk inn...nok til å baklengsstarte i hvert fall...Gjorde et par prøveopptrekk men hekta fast i hvist etter hogginga...men så kom jeg meg ut.......


Tatt rett i bana der vi starta

Ble litt overraska over at det faktisk løfta litt bortover lia...ikke så mye og ikke javnt.....og det gikk fort..så vinden var nok litt mer nord enn vinden på start indikerte...Etter en synkalarm på vel 2.5m/sek..løfta det litt igjen og slik gikk det bortover... tenkte at jeg skulle lande nede på butikken der Arne hadde parkert bilen men hadde litt for lite høyde til å begynne å fly over tett bebyggelse..


Ørjan kjørte meg opp att og hadde med kaffe...den smakte godt :)

Landa like på oversia av hovedveien og hadde knapt nok satt beina på bakken da Ørjan dukka opp...han hadde fått med seg hva vi skulle å dreiv å lette etter hvor vi kjørte opp....så han kjørte meg opp igjen da je fikk pakka...Vi tusla nå oppover mot start og litt oppi bakka ringte Thor Arne og sa Arne hadde starta...fikk litt mindre høyde ut...tross sterkere vind og måtte lande litt lenger opp...

Og da vi kom opp så hadde vinden snudd så Thor Arne fikk ikke flydd...Men Ørjan hadde med kaffe så det ble en god kopp og litt kvistrydding....

Truls U og Geir M hadde å kommi så døm kjørte Arne opp att...så det vart litt mer prating og kvistrydding...så neste nordvest...eller vest er vi klar att :)....slik jeg oppfatter plassen på det føret vi hadde i dag har den potensiale så det holde....  er nok greit med litt erfarne folk der til å begynne med til vi finner ut litt mer men etterhvert blir det sikkert en fin plass for alle :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar