søndag 29. januar 2012

En merkelig dag ...pølsa henger rett ner ..men det går opp...etterhvert

Dro på landinga litt før 12... for det var spådd for mye nordøst til da...men det var stri bakvind på pølsa på landing så var absolutt ikke overbevist... Stein A og co som hadde dratt opp litt før kunne melde nesten vindstille og 90 grader side... kom på start og det var "startbart"..helst framlengs for de som vil det...men heller ikke noe mer så det ble lavo og juging.... Trond prøvde seg først og sank som et bryne.... Geir måtte i selskap og startet halvanna time senere ...sank en del han og... Vinden på mjøsa indikerte at det skulle stå inn og oppe ved masta blåste det ca 1m sek inn 


 ....Bestemte meg for å prøve.... Det var fortsatt "framlengsføre" men starta baklengs.... det steg ikke men la meg klin innpå skogen ...og det sank heller ikke veldig mye...bare litt...Så etter noen runder med å knipe rass.... og gjøra seg lett var jeg fortsatt på høyde med østrampa..(50m under start)....lurte på hvorfor ingen kom etter og prøvde mot start for å vise meg fram at det nesten funka..men det sank og måtte snu....Geir hadde sett att jeg nesten hang og ringte opp...men ingen trodde på det...Kristian reiste ner for å hente meg så det var vel mot alle odds at det til slutt begynte å krype oppover att......



 Til slutt var jeg nesten på høyde med start og tok en tur nesten bortom...da ble det liv i leirn :).... like etterpå tok jeg en sving lenger ut og kjente det bar ...så skrudde meg likså god opp...og etterhvert kom Øyvind..og resten av gjengen..og bedre og bedre ble føret ..så til slutt var det nesten for mye vind på start .. og ble til årets beste dag så langt...Synd med Kristian som skulle topplande på åsen og fikk innklapp og gikk i bakken...vi håper det beste .. Frøs regelrett ner etter snaut halvanna time ...
Får se om je får tid tel å redigere  litt film fra i dag....vart en meget spesiell dag..på godt og vondt ..

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar