torsdag 28. juli 2011

Ikke så veldig eksotisk men avkjølende

Veldsig varmt...og til tider overutvikling...mange skyer med ambolt som har kollapsa en etter en....så da Arne ringte å nevnte på snorkling...ble det nå slik at jeg tok en tur...Litt skeptisk til det kalde vanne og en stiv krakete rygg så tok for sikkerhets skyld med 2x3mm våtdrakt...hette sokker og hansker... veeeeeeldig varmt til vi kom oss uti men da var det bare godt..

Ikke så veldig mye å se....på såpass dyp så det ville ha vært fisk..så vi ingen ting for grums og alger....der det var grunt nok og lys nok til å se var det bare grus...stein og noe yngel....men vi fikk nå avkjølt oss...i en drøy time...kanskje nermere to...og da vi kom oppi båten igjen starta Stein Are...Jonny og en jeg ikke fikk med meg hvem var fra bangs...noen av dem med litt drøyd tur...


Skiftende vind på mjøsa hele tida ...antakelig fra nimbusene rundt omkring som trakk luft...

Det ble nå både sol og kaffe og litt spekemat og et helt greit alternativ når man har ferie....litt rart å ikke fly...men plutselig blir det en tur :)

Og forresten.... det var ikke så kaldt som jeg trodde...så kanskje jeg putter på meg flaska  og tar en tur litt dypere neste gang...da blir vel turen kortere for je trur itte en ska så jupt før det blir kaldt ....

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar